Üdvözöllek Vendég!
Péntek, 2024/Április/26, 00:22:37
Főoldal | Regisztráció | Belépés | RSS

Honlap-menü

A fejezet kategóriái

Érdekességek [6]
Utolsó Idők [1]
Az Utolsó idők, Végidők eseményeinek leírása jövendölések, próféciák által
Húsvét [3]
A Húsvéttal, Utolsó vacsorával, Eucharisztiával kapcsolatos leírások, fogalmak
Egy testvér kérdései: Sziklára épült ház [3]
Versek [19]
Üzenetek [2]
Médiumi üzenetek, melyek nem kapcsolódnak feltétlenül az Evangéliumokhoz, de tartalmi lényegét tekintve nem ellentétesek azzal.
Humor [4]
Humoros írások, viccek
Jézus (HANG) válaszol [4]

Statisztika


Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

Belépés

Keresés

Naptár

«  Május 2013  »
HKSzeCsPSzoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Mentett bejegyzések

Barátaink:

Blog


15:55:34
Kérdések 'A sziklára épült ház" témájában 2

Kérdések a "Sziklára épült ház" témájában

(2. rész)

 

4. Honnan tudod, hogy volt-e egyáltalán teremtés?

Mint a 2-es pontban már utaltam rá, a teremtés nem Istennek a létezésétől független, akarati tevékenysége, hanem Istennek Önmaga akarati kisugárzása által történő kiterjedése. Ezt úgy próbáld elképzelni, mintha például egy terem közepén állnál, és a belőled áradó erő nem csupán betöltené a helyiséget, hanem annak megfelelő mozgásra, tevékenységre is sarkallná a bennlévőket. Ez nem maga az erő, hanem a benned lévő erő kisugárzásának a hatása, miközben te el sem mozdulsz a középpontból. Sem az anyagi létben, sem a Teremtés egyéb magasabb szintjein nem létezik semmi, aminek ne lenne saját jellegére jellemző minőségű sugárzása. Minden energia.

Isten is, aki a Teremtés felett áll. Isten nincs jelen a Teremtésben a maga valójában, csupán Önmaga lényének kisugárzása által, ami ugyanazon a törvényszerűségen alapszik, amely Istennek is alapja.

Biztos volt Istenélményed, amely során hihetetlen boldogságot, szabadságot éltél át! Pedig ez csupán egy nagyon piciny morzsája volt Isten természetének. Képzeld el, mi lenne, ha Isten a maga valójában lenne jelen a Teremtésben. Belepusztulnánk a szeretetbe, mert semmilyen szinten nem lenne képes elhordozni azt a hihetetlenül nagy szeretetenergiát a Teremtés.

Isten számára a teremtés elsődlegesen, Önmaga megteremtményesülési szándékának kifejezési módja. Olyasmit akart létrehozni, ami Hozzá méltó, amely visszatükrözi isteni természetét, és megdicsőíti őt. E megdicsőítés a Teremtésben az Önmaga megjelenése által válik teljessé. Ehhez viszont a Teremtés minden formájának léteznie kell, az Ősszellemiségtől kezdve az Anyagiságig.

Miért akart az Isten megteremtményesülni?

Ilyen a természete. Isten olyan jellegek összessége, amelyek egy tudatos törvényszerűséget követve eleve kibontva, tulajdonságokként működnek, és nemcsak önállóan mozognak, hanem egymással kölcsönhatásba is kerülnek. Bár, minden jellegnek más és más a sugárzási tényezője, hasonlóan tiszta minőségüknek köszönhetően, az azonos minőség vonzásának törvényébe természetszerűleg illeszkedve, képesek egy a jellegeihez méltán tiszta, tudatosan működő és élő komplex egységet létrehozni és fenntartani.

Istenben minden létező jelleg, tulajdonságként kibontva van jelen, és Istennel teljességet alkotva működik. Azaz, nem csupán arról van szó, hogy a tulajdonságok összességének önálló mozgása, és azok egymásra gyakorolt kölcsönhatása révén, a komplex egységet teremtő törvényszerűség élteti Istent, hanem, hogy ezt az egységet, maga Isten működteti, mert mint egyedüli Abszolút Létező, Egynek kell lennie minden egyes reá jellemző tulajdonságával, valamint az azokat működtető törvényszerűséggel is. Ha nem így lenne, akkor egy, az Isten felett álló erőnek kellene ezt megtennie. Kell lennie valakinek, aki minden tekintetben azonos mindazzal, ami Őt meghatározza, és ennek a valakinek mindenek felett állónak kell lennie, aki stabil alapja minden létezőnek. Vagyis állandó, nincs benne változás, örök-időtlen.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a megteremtményesülési szándék „kezdettől” fogva jelen van Istenben. Ennek első és megkerülhetetlen megnyilvánulása a Szentháromság jelenvalósága Istenben. A Szentháromság az Isten Önmagán belül lényszerű formát öltő kiterjedése. E jelenvalóság nélkül a Teremtés mibenléte elképzelhetetlen, ugyanis a Teremtésnek azt az Istent kell visszatükröznie, aki a Szentháromságban megnyilvánul. A három isteni személy szerepét tekintve különböző ugyan, természetét tekintve azonban egy. E három különböző szerepű, ám mégis egy természetű isteni személy kapcsolata jeleníti meg Isten valódi természetét.

Ha Isten Szeretet, akkor közösségnek kell lennie, mert szeretni csak közösségben lehet. Mivel a három isteni személy egyazon természetű, egylényegű, és egyik sem kevesebb, kisebb a másiknál, mindhárman teljességben vannak jelen a Szentháromságban, és egymásban, ezért teljes egységben cselekednek együtt. Amit az egyik tesz, azt teszi a másik. Bár, mindegyik külön személyiség, és van saját akarata, ez egy és ugyanaz. Így a köztük levő szeretet anélkül áramlik oda-vissza, hogy bármelyikük részéről változás történne. E szeretet-energia minden irányba kiterjed. Ugyanolyan teljességgel árad a három isteni személy irányában, mint minden más felé, és ahogy távolodik Isten központi Lényétől, úgy hozza létre a Szeretet különféle létminőségeit, dimenzióit, szféráit; az Ősszellemiséget, Szellemiséget, Lényiséget, Anyagiságot. Ezt nevezzük lényegében, teremtésnek.A fentieket figyelembe véve, ha nincs Szentháromság, és nincs a három isteni személy között a tökéletes szeretet, amely kifejezésre juthatna, akkor a Teremtés sem lehetséges, és persze, nincs Isten sem; hiszen éppen az élet, a mozgás, a szeretet oda-vissza áramlása hiányzik.


5.Honnan tudod, hogy jelenleg van más is az Istenen kívül?

Istenen kívül csak a Nem-lét, a sötétség, üresség lehet. Csak egyetlen Abszolút Létező lehetséges. Istenen kívül csak az Abszolút Nem-lét lehet, amely tökéletes ellentéte Istennek. A „VAN”-ra csak a NINCS, lehet a válasz.

A szellemi lények választása aközött, hogy elfogadják-e Isten Boldogságát, vagy a saját elképzelésük szerint akarnak boldogok lenni, egyáltalán nem feltételezi, hogy Istenen kívül bármi más is létezhetne, mint ahogy nincs is. A szellemi lények a nem-szellemi lényektől semmiben sem különböznek egymástól azon a szinten, hogy mindegyiküket Isten tartja létben. Ez nem érinti a szellemi teremtmények szabad döntését. Ám, boldogságukat már érinti e szabad döntés felelőssége, mert dönthetnek úgy, hogy saját boldogságuk dolgába nem engedik beleszólni Istent.

Így, bár létezés szintjén Istenben élnek, boldogságukat tekintve, a szabad akaratuk döntése következtében elfordulhatnak Istentől, Istenen kívülre helyezik magukat. Szerencsére, a szellemi lények, létezésüket tekintve nem tudnak gyakorlati döntést hozni, csak elvit, mert a gyakorlatban a létezés szintjén nem tudnak kilépni abból a létminőségből, amely Istenhez köti őket, legyenek a Teremtés bármely szintjén.


6. Mi az, ami szerinted nem az Isten?

Minden, ami Isten lényével, akaratával, törvényével, természetével ellentétes; nem Isten. Ha elhisszük, hogy Isten a Szeretet, akkor azt is el kell hinnünk, hogy Ő rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyek a szeretetre jellemzőek, rendelkezik azzal a törvényszerűséggel, amely ezeket a tulajdonságokat mozgásban tartja. De nem csak rendelkezik velük, hanem azonos is mindezekkel, és általuk létrehozza Önmagát, mint Életet, mint Teremtő Egységet. Minden, ami ezzel ellentétes, mivel nincs jelen Istenben, nem Isten, és nem isteni.


7. A létezés látható formáját miért választod külön a fizikai érzékelés által nem látható formáitól?

A létezés látható és a fizikai érzékelés által nem látható formái különböző létminőségek. Mind jelen van bennünk. De jelenlegi fizikai korlátaink miatt csak különválasztva tudjuk megérteni. Megélni sem tudjuk együtt a kettőt egyszerre. Csak váltakozva tudunk a két létforma között jelen lenni. Amikor elmélyülten imádkozunk, beszélgetünk Istennel, angyalokkal és más szellemekkel, akkor megszűnik körülöttünk a fizikai világ. A külvilág számára jelen vagyunk, láthatóak vagyunk, de a mi szellemünk nem vesz tudomást a fizikai világról. Nincs idő és tér érzékelésünk, amíg lélekben odaát vagyunk.

Olyan ez, mintha több réteg ruhát vennénk fel. Csak a külsőt látjuk, és nem tudjuk elmondani, hogy milyen az, ami alatta van, csak ha megnézzük. Ehhez pedig, vagy le kell venni a felsőt, vagy a felsőn lévő lyukon át, kukkantunk bele. Mindegyik külön-külön réteg rajtunk, és más-más tulajdonsággal rendelkezik, és nemcsak együtt határoznak meg minket, hanem külön is.

Egyszerre nem lehet megjeleníteni mindegyiket, csak elválasztva egymástól. Noha mindegyik jelen van bennünk, mégis egymástól elválasztva, mert mindegyik más és más jelenlét. A felhő, a pára, a cseppfolyós víz, és a jég. Ugyanannak más és más létminőségű megjelenése. A szellemi, a lelki és anyagi sem képes ugyanabban az egy sűrűségű formában együtt jelen lenni.

Kategória: Egy testvér kérdései: Sziklára épült ház | Megtekintések száma: 1055 | Hozzáadta:: Csabi | Címkék (kulcsszavak): isten, szabad akarat, Szentháromság, Isten megteremtményesülése, Sziklára épült ház, teremtés | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]